Monday, November 3, 2008

kdg2 kita kene menipu...?


pecaye atau pun tidak dalam kehidupan seharian kita..secara sengaja atau tidak kite kene menipu..
x kesah la secara sengaja dalam perancangan ataupun kebetulan,semua itu dilakukan semata2 untuk menjaga hati dan perasaan orang lain mahupun kepentingan diri semata mata....

tpi pernah tak kita terpikir..untuk menipu adalah perkara yang senang tpi untuk orang yang ditipu mungkin akan menjdi sesuatu yang sangat susah....dan kite mungkin x terpikir tentang orang yg ditipu..

dalam konteks ni contohnye:

cikgu:abu,kerja sekolah da siap ke blum?
abu:ekk(sambil memandang kiri dan kanan dan ternampak kerusi ahmad yg kosong lalu...)
Buku saya Ahmad pinjam cikgu dia nak buat ulangkaji....
(dalam hati..selamat aku hari ni)
cikgu:oh kalu mcm 2 x pela nanti saya akan tanye pada ahmad..

JADI,pernahkah kite terpkir pasal ape yg terjadi pada Ahmad keesokkan harinya...??

Kdg2 kite mmg kene menipu agar sume orang disekeliling kite berasa tenang dan stabil..betul ke mcm 2..or kita ada udang disebalik batu.....?

ada sape2 nak komen?

7 cekodok:

ZARA said...

Orang kata budak suka menipu...tapi dorang tak sedar..if adult menipu..kesannya lagi teruk...

alahai manusia...

epalgreen said...

eira agree..
kdg2 kite xsdr kte menipu..
sbb kdg2 dgn care tu..
kite blh happykn org len..
ade jgk tuk slmtkn diri sdri..
so pk2 la sdri
hihi:)

Mr.eEJat said...

betul2..sume nak selamatkan diri masing2...

firahzulkifli said...

eleeehhhh jatttt

jgn nk memoyolahhh weyh. hehehe

toyol tu buang jauh2 dlu ;p

izzyzatt said...

orang yang menipu itu sebenarnya orng yang sgt bijak, tetapi mencari jalan pintas nak tunjuk kebijakan. hahah!

lagi hebat kalu de tak kantoi~

nadiah said...

toyol satuuuuuu

maryjane said...

mmg penting menipu tu idop takleh lurus nnti mati.. hahaha

 
Blogger design by suckmylolly.com