Saturday, July 26, 2008

mcm2...dolah dolah.......da la 2.....


Adoi ai ari2 dalam paper x abis2 dgn masalah politik negara kita.......saya rasa da sampai tahap tok saya bgi pendapat nih......x abes2......


Nak buat mcm mana lagi ni? Dah penat explain kat org kg di cawangan tapi mentaliti depa masih mentaliti wang. Dapat seringgit dua....dah lupa pada perjuangan asal. DSAB tu mungkin dulu...dulu la kita nampak Mr Clean.....tapi bila dah dapat kuasa hilang semua clean dia.


Memang betul... kata orang....dalam politik ni ada tiga jenis orang. Satu yang bodoh tak boleh diajar, satu lagi hipokrit...(berlakon yang mengalahkan Rosyam Nor!!!!!)dan yang satu lagi tu yang betul2 berjuang. Dalam merebut jawatan Ketua Bahagian pun dah kecoh. Dah jadi ADUN dan jd EXCO negeri pun masih nak bertanding Ketua Bahagian.


Larat ke nak pikul tanggungjawab tu?Lepas jd ADUN pun dah terlalu sibuk sampai tak boleh jumpa, asyik2 jumpa PA aja...masih nak bertanding Ketua Bahagian. Tapi dalam sibuk2 tu boleh pula hadir majlis makan malam....oooo mungkin malam tak sibuk kut!!!!!!Lain kali kita call YB mai malam2 ok.


Perkara dah berlalu dh jadi sejarah-terlajak perahu boleh diundur terlajak kata padah jadinya.
Jadi buat masa ini hanya ahli UMNO saja yg boleh betulkan keadaan utk tukar PM .


Sebagai cadangan.Utk pemilihan presiden -ahli umno jgn pilih pak dol.Pilihlah yg terbaik kuli/najib/muhideen/rais.
Bagi yg bukan ahli umno hanya satu cara nak tukar pm iaitu tunggu PRU13 .(lama lagi)tapi risiko lebih tinggi bagi org melayu.


Pada saya, masalah yang kita hadapi ini harus diselesaikan oleh ahli UMNO sendiri. Dulu ahli UMNO boleh bergantung sgt untuk menyelesaikan masalah dalaman atau luar UMNO. Mungkin pemikiran sedemikian telah membuat ahli-ahli UMNO terlalu "senang".


Mesej untuk apa yang perlu dilakukan telah dijelaskan dengan amat terang tetapi tiada sesiapa yang mampu menyokong mereka yang mahu bertindak. Adakah orang UMNO dan Melayu hipokrit? Saya kata ya! Semua pandai bercakap tetapi takut mahu ambil tindakan kerana takut "periuk nasi" rosak. Kalau sedemikian, apakah pengorbanan kita sebagai ahli UMNO? Dulu kita sanggup berkorban nyawa untuk kemerdekaan Negara, sekarang nak korban "UNDI" untuk mengubah pucuk pimpinan UMNO pun tak mampu kita lakukan.


Minta maaf banyak2 pak lah, berbuku lama dah di hati.

Lari dari topik sikit....tapi apa pun saya tetap akan bawa usul peralihan kuasa disegerakan.

semoga 16 september menjadi realiti...


COME WHAT MAY.

WE WILL BE THE GOVERMENT

5 cekodok:

Ayu said...

udah2 la 2 ejat....asyik politik jer...baik citer psl kwn...ajar ayu bwt blog jd cantik lg bgs....

Ayu said...

psl kawin ek,bkn kwn

nadiah said...

ape la ayu nie

maryjane said...

aku anarcho. fak politik.haha

Mr.eEJat said...

jgn emo2.sume.hehehhe

 
Blogger design by suckmylolly.com