Thursday, June 12, 2008

da muak da dengar..last2 nek gak...

Perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata harga petrol dan diesel tidak akan dinaikkan lagi tahun ini bagi mengurangkan bebanan rakyat.Pada masa yang sama, Abdullah juga mengumumkan bahawa gaji kakitangan kerajaan akan dibayar dua kali dalam sebulan mulai Ogos.

Katanya, keputusan itu dibuat walaupun harga minyak dunia dijangka berada pada paras yang tinggi pada bulan-bulan mendatang. Menurut laporan Bernama, harga sekarang akan dikekalkan walaupun harga minyak dunia mungkin mencecah AS$200 setong tahun ini, katanya di sidang akhbar di pejabatnya. Menurutnya, kerajaan tidak menetapkan had siling harga pasaran minyak dunia pada masa akan datang dalam mengekalkan jaminan kerajaan itu. Katanya, kerajaan sedar rakyat masih lagi sedang berusaha menyesuaikan diri dengan situasi harga minyak yang tinggi ketika ini.

Kerajaan mengumumkan kenaikan harga petrol sebanyak 78 sen atau 41 peratus kepada RM2.70 seliter, manakala harga diesel sebanyak RM1 atau 63 peratus kepada RM2.58 seliter, berkuatkuasa Khamis lalu.Harga tersebut telah disubsidi sebanyak 30 sen seliter petrol

p/s: banyak sgt cakap last2 ilang banyak kerusi kat parlimen..

5 cekodok:

nadiah said...

aku stuju dgn p/s ko tu

Mr.eEJat said...

tau x pek....aku rasa dorg da terdesak

nadiah said...

terdesak mcm mane? maksud ko?

Mr.eEJat said...

nak cover balik duit yg guna masa manifesto pilihanraya..baju topi bn haha

nadiah said...

haa. yg paling ketara, advertisement. billboard. advertise sane sini. kite kan da blaja semua psl adv, mmg duit lari kat arah kempen ariitu la. aku stuju betul. btul gak kate ko ek.

 
Blogger design by suckmylolly.com